08:11
ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу
в закладах загальної середньої освіти за допомогою дистанційних технологій

 

Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти в умовах карантину рекомендуємо використовувати дистанційні технології навчання.

Дистанційне навчання – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (тобто, на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників віч-на-віч). Упровадження дистанційного навчання вимагає наявності відповідного системно-технічного забезпечення, а також готовності педагогів та учнів здійснювати цей процес.

 Основними принципами дистанційної форми навчання є інтерактивна взаємодія учасників (учителя, учнів, батьків), надання здобувачам освіти можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, консультаційний супровід у процесі освітньої діяльності, а також зворотній зв’язок (оцінювання, рефлексія).

 

Звертаємо увагу учасників освітнього процесу, що з 6 квітня 2020 року стартує проєкт «Всеукраїнська школа онлайн», в будні о 10:00 відбуватиметься трансляція уроків для учнів 5-11 класів на українських телевізійних каналах.

Уроки транслюватимуть 11 телеканалів:

  • 5-й клас – «ПлюсПлюс» та «112 Україна»;
  • 6-й клас – NewsOne та «Піксель»;
  • 7-й клас – ZIK;
  • 8-й клас – «УНІАН ТБ» та «Індіго»;
  • 9-й клас – телеканал «Рада» та «UA: Культура»;
  • 10-й клас – «UA: Перший»;
  • 11-й клас – М1.

На каналах «ПлюсПлюс» і «УНІАН ТБ» уроки показуватимуть щоранку в будні, з 10:00 до 12:00.

Також уроки можна переглянути на офіційних сторінках Міністерства освіти і науки України, в Facebook та YouTube.

 

ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ[1]

 Пропонуємо вчителям добірку онлайн інструментів та рекомендації щодо їх використання, що може допомогти організувати освітній процес у дистанційній формі під час карантину.  

Glogster –  сервіс пропонує створити інтерактивні плакати (з використанням фото, відео, зображень, текстів, звуків, посилань тощо).

Projeqt –  сервіс для створення динамічних онлайн-презентацій. Наповнювати їх можна документами, зображеннями, фото, слайдами, посиланнями на YouTubeвідео, аудіо, Google-карти, опитувальники та зображення з інтернету.

Dipity – сервіс для презентації історій, фактів чи явищ, які потрібно подати у певному часовому проміжку. Це може бути чиясь біографія, історія виникнення явища/теорії/організації, зокрема, вашої школи/міста/країни. Дозволяє створювати в хронологічній послідовності події (тайм-лінії, фотоальбоми, текстовий список подій, навіть на карті, якщо при створенні вказати географічну прив'язку події тощо).

Piktochart – сервіс для створення презентацій у форматі інфографіки. Дуже зручний для донесення інформації, насиченої багатьма фактами. Інструменти сайту дають змогу вигідно продемонструвати статистичні дані, опитування, графіки, цифри, карти, таблиці тощо.

MyСoted – сервіс, що містить короткий огляд великої кількості креативних методик, вправ, головоломок.

Inspiration – програма, що допомагає візуалізувати навчальний процес. Разом з учнями на заняттях можна створювати діаграми, картки та схеми.

Graasp – платформа, що дає змогу вчителям створювати віртуальні дослідницько навчальні простори, структуровані відповідно до фаз навчального процесу. Вчителі можуть дати посилання на ці простори своїм учням, що дозволить їм навчатися як індивідуально, так і в групах.

H5P – полегшує створення, поширення та використання контенту і програм HTML5, дозволяє створювати інтерактивний вміст, який поділятиметься на кілька категорій: ігри, мультимедіа, запитання та соціальні мережі.

Kahoot! – навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.

LearningApps – сайт, що містить онлайн конструктор, що дозволяє створювати інтерактивні навчально-методичні матеріали і цікаві завдання (тести, кросворди, вікторини тощо). У відкритому доступі міститься велика база напрацювань інших користувачів з 32-х навчальних дисциплін.

 

Thinglink – онлайн інструмент дозволяє робити інтерактивні зображення, додаючи спеціальні мітки з мультимедійним 

контентом (посилання на певні ресурси, відео, аудіо, світлини, текст). Ресурс дозволяє працювати над широким діапазонів типів проєктів (карти мандрівок, навчальні посібники, плакати, інтерактивні схеми, віртуальні екскурсії), над кожним з яких можна працювати як індивідуально, так і спільно.

 

Canva – сервіс для оформлення якісного і різнотипного візуального контенту

(комікси, інфографіка, логотипи, презентації, генератор мемів). Має безліч різноманітних шаблонів, кожен з яких можна редагувати: змінювати розміри, кольори, розташування написів і шрифти, а також комбінувати наявні на сайті та завантажені файли.

PopkornMaker  – сервіс дозволяє доповнити навчальне відео корисними додатковими матеріалами (картинками, фото, коментарями, посиланнями, картами з Google Maps тощо).

Meograph – онлайн інструмент дозволяє зробити гарну історію з ваших відео- та фотоматеріалів з проекту. У створенні такого ролику можна використовувати зображення, фото, карти, відео. Також сервіс дозволяє додати саундтрек та записати голосовий супровід. Відео для створення ролику потрібно завантажувати з YouTube.

Survio – інструмент дозволяє створювати анкети та представляти результати у вигляді графіків і діаграм. З його допомогою зручно проводити опитування та анкетування у класі. Безкоштовна версія має широкий діапазон налаштувань і дозволяє проводити на місяць до 100 опитувань. 

Moodle – платформа для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, зокрема й дистанційного.

Open edX – безкоштовна система керування курсами. Платформу використовують для розміщення масових відкритих онлайн-курсів, а також для невеликих класів та навчальних модулів.

PhET – набір інтерактивних комп’ютерних моделей на основі наукових досліджень для навчання та вивчення фізики, хімії, математики та інших наук. PhETмоделювання можна запустити в мережі або завантажити безкоштовно з сайту PhET. Симуляції – це анімовані, інтерактивні та ігрові середовища, де учні навчаються через дослідження.

Plickers – мобільний додаток, який «зчитує» спеціальні картки з відповідями учнів за лічені секунди та виводить статистику на екран телефону вчителя. Додаток використовують для швидкої перевірки, аби дізнатись, чи розуміють учні поняття та чи освоюють ключові навички.

Poodll – набір інструментів для вчителів мов, створений для розробки більш динамічних курсів. Це одна з технологій онлайн аудіо- та відеозйомки, що доступні для навчального процесу.

Trello – онлайн-інструмент для зручної комунікації при створенні командних проєктів. Завдяки широкому функціоналу сервіс дозволяє зручно розподіляти обов'язків між учасниками команди і відслідковувати виконання кожного етапу робіт у режимі реального часу. Використання цієї програми дозволяє навчити дітей планувати роботу в команді, нести відповідальність за дотриманням термінів виконання, а також оперативно вирішувати робочі моменти.

iMindMap – інструмент  для створення інтелект-карти. Сервіс працює у 4 режимах (мозковий штурм, побудова інтелект-карт, фіксація думок та ідей), передбачає 130 стилів для оформлення проєктів, надає необхідні інструменти для зручної роботи (наприклад, перевірка правопису), а також дозволяє експортувати власні проєкти у форматах PDF, SVG, 3D-зображення, веб-сторінки, zip-файли та інше. Усіма опціями можна користуватися безкоштовно у 30-денний термін з моменту реєстрації.

RenderForest – онлайн-інструмент стане у пригоді для налаштування відео з анімованими переходами, а також створення великої кількості різновидів дизайнерського контенту (монтаж відео, логотипів, скрайбінгу і різноманітних макетів). Сервіс містить понад 450 інтерактивних сцен, анімованих персонажів і різноманітних шаблонів. Блог містить статті щодо функціоналу платформи. Інтерфейс сайту можна налаштувати однією з 10-ти мов. Безкоштовна версія передбачає користування усім функціоналом платформи. 

TurnItIn – інструмент, що допомагає педагогам перевіряти роботи учнів на наявність неправильного цитування та плагіату. Програма порівнює їх із найточнішою базою даних для порівняння текстів. Turnitin вказує обсяг матеріалу, який збігається зі змістом бази даних, що дозволяє педагогам дізнатися, яка частка письмової роботи не оригінальна. Збіг виділяється різними кольорами із зазначенням оригінальних джерел.

VS-9.com – електронна освітня платформа для проведення онлайн уроків 

МійКлас електронна освітня платформа «МійКлас» пропонує широкий спектр матеріалів: завдання, теорія та тести у шкільних предметах. Кожне завдання має кроки розв'язання, таким чином учень може самостійно вивчати предмет і вчитися на своїх помилках.

Classtime – це помічник вчителя, що збагачує Ваш урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі.

Онлайн інструменти для проведення онлайн уроків та нарад:

Zoom (https://zoom.us). Налаштування сервісу:

https://www.youtube.com/watch?v=wH331ndzurM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0pqNJSM4s17RIalnaTuTDjjQostQfyFggsZbNd9LJzAwRWsB7Ks4ktJsA

Skype https://www.skype.com/uk/

MicrosoftTeams https://products.office.com/uk-ua/microsoft-teams/group-chat-software

Webex https://www.webex.com

Hangouts (https://hangouts.google.com)

Jitsi (https://jitsi.org)

 

Міністерсво цифрової інформації підготувало оглядовий освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів». Це серія відеороликів про дистанційне навчання з прикладами та інструментами. Освітній серіал вже розміщений на платформі Дія.Цифрова освіта

 

Ресурс для допомоги вчителям та учням у дистанційному навчанні «Навчайте дома (Google for Education)»

«Навчайте з дому» — головний центр інформації, підказок, тренінгів та інструментів з ресурсу Google for Education, який допоможе вчителям продовжувати викладати, навіть якщо вони фізично не перебувають у класі. https://teachfromhome.google/intl/uk/

 

Зауважимо, що з урахуванням надзвичайної ситуації та в рамках реалізації права на автономію адміністрація закладу освіти може використовувати різні підходи щодо організації освітнього процесу.

 
Переглядів: 273 | Додав: igorkordiyak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]