09:37
ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ХІМІЇ, БІОЛОГІЇ, ЕКОЛОГІЇ, ГЕОГРАФІЇ

У зв’язку з тимчасовим призупинення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, з метою виконання навчальних програм із хімії, біології і екології Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського рекомендує вчителям хімії, біології і екології:

1. Проаналізувати навчальну програму з метою виявлення складних тем, питань для розуміння:

– внести зміни до календарно-тематичного планування з навчального предмета на II семестр 2019/2020 навчального року;

– скоротити час на опрацювання окремих тем;

– об’єднати навчальні теми з урахуванням вікових, психолого- фізіологічних особливостей учнів;

2. Організувати самостійне навчання учнів:

– спланувати дистанційне навчання учнів відповідно до оновленого календарно-тематичного планування, з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіта та дотриманням санітарно-гігієнічних норм використання комп’ютерної техніки та різноманітних ґаджетів; розробити завдання для самостійної роботи учнів в умовах проведення віддаленого навчання для кожного класу;

– із метою врахування індивідуальних особливостей учнів, рівня їх навчальних досягнень підготувати для самостійного опрацювання навчальний матеріал для учнів, який спрямований на вивчення, повторення та закріплення знань. До навчального контенту необхідно включити: відео лекції, відео інструкції для розв’язання складних питань; завдання для самопідготовки, тренувальні вправи, практичні завдання тощо;

– підготовлені матеріали розмістити на веб-ресурсі закладу освіти або власному веб-ресурсі, бажано створити спільний ресурс для закладу освіти та продумати, як організувати зворотній зв’язок;

– використовувати технології активного навчання, зокрема проєктної діяльності;

3. Організація зворотного зв’язку (перевірка та оцінювання виконаних учнями завдань), надання індивідуальних консультацій учням за допомогою таких інструментів дистанційного навчання: Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google class, Classtime, Edmodo, Moodle, електронної системи «Моя школа», власні блоги, хмарні сервіси (Office365, Google) тощо;

– запропонувати учням таблиці, схеми, ментальні карти (з використанням ресурсу Mindomo), які передбачають засвоєння матеріалу блоками;

– застосовувати сучасні інформаційно–комунікаційні технології дистанційного навчання: навчальні відеофільми, мультимедійні матеріали, інтерактивні вправи, віртуальні класні кімнати тощо.

Пропонуємо веб портали та сервіси, які допоможуть учителям у підготовці до віддаленого навчання учнів та для створення електронного контенту:

  1. https://learningapps.org/ – Learningapps, різноманітні інтерактивні вправи.
  2. https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/ – електронні версії підручників.
  3. http://www.osvitaua.com/youpub/ – сайт видавництва, містить навчальні ресурси.
  4. http://interactive.ranok.com.ua/course/group/serednya-ta-starsha-shkola – інтерактивне навчання видавницва «Ранок».
  5. https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ – «Цікава наука».
  6. https://naurok.com.ua/ – для вчителів та учнів.
  7. https://besmart.study/ – онлайн-платформа підготовки до ЗНО.
  8. https://eschool.dn.ua/local/staticpage/view.php?page=resources – репозитарій корисних освітніх ресурсів.
  9. https://osvitoria.media/ – уроки кращих учителів України, онлайнові конкурси, проєкти, цікава інформація для учнів, учителів і батьків «Освіторія. Медіа».
  10. https://www.ranok.com.ua/game/virtualschool/?fbclid=IwAR0nMh-coBmePWOrCaDqXrBRZQtvODvPYT0lfdK1DRv4LxBobC_uBRFBCmI,
  11. https://www.classtime.com/uk/ тощо.

 

Корисні біологічні Інтернет-ресурси

Біологія дистанційно: добірка корисних онлайн-ресурсів: https://osvitanova.com.ua/posts/3593-biolohiia-dystantsiino-dobirka-korysnykh-onlain-resursiv

Біологія. Онлайн-підготовка до ЗНО: https://www.youtube.com/playlist?list=PLR8wzszIquejIUA6YYXCIsWaAug9VDvTG&fbclid=IwAR01Tb3d16la0vrFaQ0jmxvgEhY9V2xnDHaUCXTjpCNng-8_KQq3jqM_eiM&app=desktop

Курси дистанційного вивчення біології: https://www.ed-era.com/

Курси EdEra: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-Osvitoria+BIO+1/about 

https://www.youtube.com/channel/UCa2bGe4orwKJBSjGd7V2jKQ 

Інтерактивні навчальні програми: http://star.mit.edu/

Сайт «3D Human Anatomy» допоможе розібратися з будовою тіла людини за допомогою 3D моделей: http://www.3dscience.com/

Біологічні мультфільми, інша інформація: https://www.shmoop.com/ 

Цікаві біологічні статті: http://www.naturalist.if.ua/ 

Хімічна й біохімічна інфографіка www.compoundchem.com

Вчені-лауреати Нобелівської премії http://nobelprize.org

Біологічний сайт: http://biology.org

«Онлай курс «Автостопом по біології»:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL_zDp5rG6HquhkY3FrR_oQOv_7TZmr6gc

Ютуб-канал Тетяни Чічковської:

https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g

Сайт «Моя наука» http://my.science.ua

Microbiology Online http://microbiologyonline.org

Science Museum /SSPL https://blog.sciencemuseum.org.uk

Статистичні параметри популяції. Загальна екологія (Online курс лекцій): https://bitly.su/Bq8L

Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок»: http://kolosok.org.ua/arhiv/gyrnaly-ukr/

Міжнародна природознавча гра «Геліантус» http://www.helianthus.com.ua/

 

Корисні хімічні Інтернет-ресурси

Хімія дистанційно: добірка готових ресурсів:

https://osvitanova.com.ua/posts/3586-khimiia-dystantsiino-dobirka-hotovykh-resursiv

Інтернет-ресурси_Хімія: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/

Перелік веб-сайтів, які допоможуть поглибити знання з хімії: http://chem.in.ua/events/Perelik-veb-sajjtiv,-jaki-dopomozhut-%20Vam%20poglibiti%20znannja%20z%20khimiї/

5 онлайн-лабораторій для підготовки до ЗНО з хімії:

https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/974-5-onlajn-laboratorij-dlya-pidgotovki-do-zno-z-khimiji.html

17 лекцій з органічної та неорганічної хімії: https://womo.ua/17-lektsiy-z-himiyi/

https://chem10.jimdofree.com/хімя/загальна-та-неорганічна-хімія/відеодосліди/

https://chem10.jimdofree.com/хімя/матеріали-до-уроку/

Прості експерименти, які покажуть, що наука вдома – це весело: https://nus.org.ua/articles/prosti-eksperymenty-yaki-pokazhut-shho-nauka-vdoma-tse-veselo/?fbclid=IwAR2l7k_H3PqKngVbUIQ0Xr6Nu3f0Yld4cQHUSdh302V89WnTQ1e4ukXA4ws

Електронна бібліотека науково-популярного природничого журналу для дітей «Колосок»: https://e-kolosok.org/on-line-navchannya-z-koloskom/

Ютуб-уроки:

7 клас

https://www.youtube.com/watch?v=Ssn53BJSGDE&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG

8 клас

https://www.youtube.com/watch?v=3rO_3Gh24Us&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp

9 клас

https://www.youtube.com/watch?v=BMbADm-n4nY&list=PLDtKFF36v0FIeSb_6du2Ner44UFMlGFK-

10 клас

 https://www.youtube.com/results?search_query=хімія+10+клас+органіка

11 клас

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzYA4T7rnyZNPtwRysxOG_Z2i-qMDXGk0

Нагадуємо, що всі новини та оголошення, щодо організації освітнього процесу та заходів для учителів хімії, біології і екології, розміщено на сайті «Хімічна та біологічна освіта Полтавщини».

Віктор Бур’ян, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій ПОІППО          

  • ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ГЕОГРАФІЇ
  1. Рекомендуємо вчителям географії проаналізувати календарно-тематичні плани та внести відповідні корективи до них. Визначити шляхи інтенсифікації освітнього процесу з географії. Це можна зробити шляхом об’єднання навчальних тем, оглядового або самостійного вивчення навчального матеріалу. При цьому вчитель повинен врахувати специфіку тем. Зауважимо, що всі практичні роботи, визначені навчальними програмами, мають бути виконані.
  2. Рекомендуємо використовувати Інтернет-ресурси, на яких можна знайти матеріали для організації дистанційного навчання географії. Наприклад: Географіка. Географічний портал. (http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/metodika_vikladannja_geografiji/35), На Урок – Інтернет на користь: онлайн-ресурси для вивчення географії (https://naurok.com.ua/post/internet-na-korist-onlayn-resursi-dlya-vivchennya-geografi), відеоуроки для навчання і розвитку школярів (https://edpro.ua/blog/videouroky-dlja-navchannja-ta-rozvytku-shkoljariv), Prometheus (https://prometheus.org.ua/), EdEra (https://www.ed-era.com/), BeSmart (https://besmart.study/), Classtime (https://www.classtime.com/uk/),

Освіторія (https://osvitoria.media/).

  1.  Якщо технічні можливості дозволяють рекомендуємо проводити оцінювання навчальних досягнень учнів та здійснювати підготовку учнів 11 класу до ЗНО, використовуючи такі Інтернет-ресурси: Тренувальні тести ЗНО з усіх предметів (https://www.iznotest.info/) Тесторіум (https://www.testorium.net/), Майстер-Тест (http://master-test.net/), Комп’ютерне тестування знань MyTestXPro (http://mytest.klyaksa.net/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0), Online Test Pad (https://onlinetestpad.com/ua), ЗНО-онлайн (https://zno.osvita.ua/) та інші.
  2. Із метою розвитку професійних компетентностей рекомендуємо вчителям географії скористатися такими електронними ресурсами:
  1. Навчання географії : Понятійно-термінологічний словник / В. М. Самойленко, Я. Б. Олійник, Л. П. Вішнікіна, І. О. Дуброва. – К. : Ніка-Центр, 2015. – 352 с. – Електронний ресурс / Спосіб доступу: www.geo.univ.kiev.ua/images/samojlenko.pdf ;
  2. Дидактика географії : монографія (електронна версія) / В. М. Самойленко, О. М. Топузов, Л. П. Вішнікіна, І. О. Діброва. – К.: Ніка-Центр, 2013. – CD (40 Мб), ISBN 978-966-521-619-3. – 570 с. / Спосіб доступу:

http://www.geo.univ.kiev.ua/images/doc_file/navch_lit/Samojlenko_dydaktyka.pdf

 

Лариса Шкоденко, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій ПОІППО

Переглядів: 479 | Додав: igorkordiyak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]