09:37
ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ПРЕДМЕТІВ МИСТЕЦТВО, ОСНОВ ЗДОРОВ’Я, ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ (ТЕХНОЛОГІЇ), КРЕСЛЕННЯ, ІНФОРМАТИКА
  • ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ПРЕДМЕТІВ
  • ГАЛУЗІ «МИСТЕЦТВО»

Освітнім проєктом «На урок» (https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu) створено безкоштовний сервіс онлайн-тестів для повноцінної дистанційної перевірки знань, які здобули учні під час самостійної роботи. Створити тест ви можете за посиланням: https://naurok.com.ua/test/create. Усі тести, створені вами, ви можете знайти за цим посиланням: https://naurok.com.ua/test/moe. Відеоінструкції для створення тестів та роботи з ними: https://www.youtube.com/watch?v=MtQHZTwuoHg&list=PL84BeAGplb_TnM0cObkJi_Du5yGnuBmlV. Результати тестувань: https://naurok.com.ua/test/homework/list.

Бібліотека тестів: https://naurok.com.ua/test.

 

Освітній портал «Педагогічна преса» (https://pedpresa.ua/201392-yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-pid-chas-karantynu.html) пропонує такі інструменти для спільної роботи:


Опитування та залучення групи до роботи –https://www.mentimeter.com/https://get.plickers.com/https://www.quizalize.com/https://nearpod.com/https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі);


https://onlinetestpad.com/ua – конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань та сотні готових матеріалів;


https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;

організувати клас в працюючу спільноту з елементами гейміфікації – https://www.classdojo.com/uk-ua;
https://www.edmodo.com/ – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі,

https://grockit.com/ об’єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті.

Цей портал пропонує відеоуроки 1-11 клас. Уроки музичного та обрадотворчого мистецтва 1-5 клас: https://pedpresa.ua/vu https://pedpresa.ua/vu.

 

У рубриці «Дистанційне навчання» сайту для вчителів мистецьких дисциплін Полтавщини «Vivat, ART!» розміщено матеріали для самоосвітньої діяльності та організації навчального процесу під час карантину, зокрема: поради від Освіторії «Карантин: нові безкоштовні освітні можливості, які відкриті для всіх», Онлайн-курс «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів» від «Освіта.ua», перелік Google-сервісів у навчальній діяльності викладачів, матеріали до уроків музичного, образотворчого мистецтва та мистецтва вчителів області та України, авторів підручників із презентаціями та необхідними інструментами для дистанційного навчання; лінки он-лайн музеїв, мистецьких подорожей та інших корисних ресурсів, зокрема:

http://www.music.com.ua/ інформація про музичне життя у світі;

http://www.classic.net.ua/calendar/ – події в музичному житті минулого;

http://spilka.org/propoz.php – сайт Національної спілки художників України;

http://www.naoma.edu.ua/ – сайт Національної Академії образотворчого мистецтва і архітектури;

http://www.fri.net.ua/loadnews – вільний молодіжний портал (арт-мистецтво та ін.);

http://www.storinka-m.kiev.ua/ – новини мистецтва, статті про мистецтво, фотогалерея;

http://www.refine.org.ua/pageid – образотворче мистецтво у Середньовічній Європі;

http://artgreensofa.com/press-u.htm – мистецька галерея у Львові;

http://www.mln-gallery.kiev.ua/map/ – віртуальна галерея;

http://triptych-gallery.org/index – Галерея сучасного мистецтва;

http://www.artofukraine.com/catalogue каталог – скульптура (галерея Пінчука та ін.);

http://kobzar.info/memories/museums/nac_museum/ – Національний музей Тараса Шевченка;

http://kobzar.info/kobzar/works/pictures/ – картини Т.Г. Шевченка.

www.canvas.com.ua/ – репродукції картин відомих художників.

Також на сайті «Vivat, ART!» у рубриці «Підемо в гості» вказано адреси сайти вчителів мистецтва, якими вже опрацьовано дистанційне навчання. Для зручності вашої роботи також створено групу «Vivat, ART!» на Фейсбуці.

Наполегливо прошу користуватися перевіреними джерелами, не реагувати на фейки, застосовувати аргументацію критичного мислення, здорового глузду та мистецтва.

Якщо маєте пропозиції щодо покращення нашої спільної діяльності, звертайтеся! (050-857-64-07, khaletska@poippo.pl.ua).

 

Лілія Халецька,

методист відділу гуманітарних та мистецьких дисциплін, ст. викладач кафедри методики змісту освіти ПОІППО ім. М.В. Остроградського

 

  • ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ІНФОРМАТИКИ

Оскільки для віддаленого навчання є специфічні принципи навчання, то рекомендовано внести корективи в освітній процес з інформатики: скоригувати як зміст, так і особливості методики викладання конкретних тем. Також слід звертати увагу на технічні можливості учнів щодо виконання окремих практичних завдань на різних технічних пристроях.

З метою підвищення навчальної активності з інформатики рекомендовано:

1. Застосовувати групові завдання для безпосереднього залучення кожного учня в процес.

2. Надавати школярам плани уроків для самостійного опрацювання, які міститимуть теоретичний матеріал, посилання на відео для перегляду, творче завдання.

3. Проводити дистанційні онлайн-консультації.

3. Не пропонувати завдань, виконання яких потребує дуже багато часу або використання спеціального програмного забезпечення, якого немає у наявності в учнів.

4. Використовувати онлайн версії програмного забезпечення.

 

Загальні ресурси для вивчення інформатики

Матеріали на підтримку вивчення інформатики у 5-11 класах за підручниками авторського колективу:

– Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько

https://sites.google.com/pu.org.ua/allinf

– Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер:

https://inf5-m.blogspot.com/

https://inf6-m.blogspot.com/

http://inf7-m.blogspot.com/

https://inf8-m.blogspot.com/

https://inf9-m.blogspot.com/

https://inf10-11-m.blogspot.com/.

 

Онлайновий підручник (І. О. Завадський)

http://itknyga.com.ua (на час карантину безкоштовний доступ до усіх уроків для 5-11 класів).

 

Сайт дистанційного вивчення інформатики (Оксана Пасічник)

https://dystosvita.gnomio.com/

 

Сайти по темах ІІ семестру 2020 року

5-6 клас

Тема «Алгоритми та програми»

https://hourofcode.com/ua/learn

https://blockly.games

https://studio.code.org/courses

https://teacher-typ.blogspot.com/

7 клас

Тема «Алгоритми та програми»

https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:KPI+Scratch101+2017_T1/course/

https://teacher-typ.blogspot.com/

8 клас

Тема «Алгоритми та програми»

https://www.e-olymp.com

https://teacher-typ.blogspot.com/

10-11 клас

Базовий модуль (тема «Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних»)

https://edx.prometheus.org.ua/courses/IRF/DV101/2016_T3/course/

Вибірковий модуль"Інформаційна безпека"

https://courses.prometheus.org.ua/courses/KPI/IS101/2014_T1/about

https://www.netacad.com/

Вибірковий модуль "Веб-технології"

http://cpto.dp.ua/public_html/posibnyky/basic_html/urok1.html

https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:LITS+114+2017_T4/course/

https://css.in.ua/

Вибірковий модуль «Креативне програмування у Processing»

https://dystosvita.gnomio.com/course/view.php?id=29

 

Інформуємо, що на сайті «Форум інформатиків Полтавщини» (http://it-pl.at.ua) розміщено таблицю із спільним редагуванням з посиланнями на освітні ресурси для забезпечення ефективного освітнього процесу з інформатики за дистанційною формою.

Світлана Шостя, методист відділу природничо-

математичних дисциплін та технологій

 

  • ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З

ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ (ТЕХНОЛОГІЇ). КРЕСЛЕННЯ

Враховуючи те, що в закладах загальної середньої освіти області створено соціальний розділ «Дистанційне навчання» та організовано навчальні заняття з використанням дистанційних технологій, пропонуємо досвід роботи учасника ОСДГ «Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технології», заступника директора Лохвицької гімназії № 1 Боярського А.В. (див. сайт Лохвицька гімназія № 1). Для спілкування використовують Skype, Viber, Facebook тощо.

Щоб учні набували під час навчального процесу корисних побутових навичок, у програмі передбачено розділ ІІ «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Цей розділ реалізують як окремі маленькі проєкти, що не входять до загального обсягу проєктів програми. Їх виконують в будь-який час, зокрема і під час карантину. Це проєкти: «Сервірування святкового столу», «Побутові електроприлади в моєму житті», «Здоров’я та краса мого волосся», «Охайне житло», «Малярні роботи у побуті власними руками»,

«Я споживач», «Моя зачіска», «Мій одяг – мій імідж», «Мій власний стиль».

У графі «Орієнтовний перелік об'єктів проектно-технологічної діяльності учнів» можна рекомендувати учням вибрати такі проекти: «Обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома (лавка, стіл, гойдалка, садові фігури, ліхтар тощо)», «Вироби для власних потреб», «Нове життя старим речам» (Виготовлення маски ручним та машинним способом), «Підставка під горнятко», «Серветниця», «Гольниця», «Брелок», «Лялька-мотанка», «Закладка для книги», «Серветка», «Торбинка для дрібничок», «Рамка для фото», «Листівка», «Пазли», «Панно,картина», «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», «Писанка», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Макет транспортного засобу», «Вирощування кімнатних рослин», «Елементи ландшафтного дизайну», «Гаманець», «Намисто, підвіска», «Заколка для волосся», «Текстильні квіти», «Фоторамка», «Будинок для тварини», «Столова білизна», «Шарф», «Чохол для горнятка», «Килимок на стілець», «Краватка- метелик», «Декоративний рушник», «Декоративний вінок», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Кондитерські вироби», «Гарніри», «Страви української кухні», використовуючи технології з третьої графи програми.

Навчальна програма «Технології» (рівень стандарту) має модульну структуру і складається з десяти обов’язково-вибіркових навчальних модулів, з яких учні спільно з учителем можуть вибрати:

«Дизайн предметів інтер’єру»,

«Дизайн сучасного одягу»,

«Краса та здоров’я»,

«Кулінарія»,

«Ландшафтний дизайн»,

«Креслення».

Основою для вивчення будь-якого модуля є проектно-технологічна система навчання, яка ґрунтується на творчій, навчально-пізнавальній та дослідно-пошуковій діяльності старшокласників від творчого задуму до реалізації ідеї у завершений проєкт.

Цікаві проєкти можна запропонувати учням до Великодня (писанка, Великодній кошик, Великодня листівка, виготовлення паски, печива, використовуючи різні технології).

При виконанні проєктів учень розраховує потребу матеріалів на проєкт - розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів, тощо.

Учитель, застосовуючи Інтернет-ресурси, забезпечує методичний супровід проєктно-технологічної діяльності учнів (освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, мультимедійні матеріали, відеофільми, аудіо записи, «віртуальні дошки», віртуальні екскурсії тощо) залучаючи батьків та з дотриманням безпечних умов праці, санітарно-гігієнічних норм.

Завдання для учнів оприлюднювати на сайті закладу освіти, на сторінках власного сайту чи блогу з чітким алгоритмом виконання (інструкційна карта) та всі завдання, виконані учнями самостійно, проаналізувати та оцінити.

Рекомендуємо стати учасником загальнодоступної групи «Трудове навчання в українській школі» (Facebook).

 

Валентина Чемшит, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій ПОІППО

 

  • ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

В умовах карантину необхідно перш за все зберегти здоров’я дітей і вчителі мають долучитись до цього процесу, допомагаючи батькам подбати про фізичну, психічну, духовну і соціальну складові.

Передусім ми повинні дотримуватись стратегії викладання основ здоров’я, розробленій у 2005 році, яка передбачає формування життєвих навичок у дітей. Тому під час занять на карантині необхідно пропонувати дітям завдання, які передбачають різні підходи до опрацювання нового матеріалу. Зокрема, це може бути перегляд відео, наприклад, на каналі YOUTUBE, читання підручника та виконання вправ і завдань. У підручниках основ здоров’я є дуже багато вправ, які передбачають участь батьків. Ураховуючи факт, що батьки зараз вдома, бажано рекомендувати такі вправи, які будуть можливими і цікавими для спільної участі усіх членів родини.

Важливим є урахування внутрішнього стану учнів. Учителям при спілкування з учнями бажано вислуховувати їх, акцентувати увагу, що вони можуть самостійно зробити багато задля збереження свого здоров’я. Наприклад, запроваджувати практику соціального дистанціювання (стояти на відстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає необхідності тощо), а також зосередитися на засвоєнні хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як прикривати рот і ніс при кашлі, чхати в лікоть та часто мити руки. Більше про те, як запобігати ризику бути інфікованим читайте тут.[ https://www.unicef.org/ukraine/en/coronavirus]/

Під час спілкування з учнями необхідно враховувати їхні вікові особливості, спостерігати за реакцією і бути чутливими до рівня тривоги дітей.

Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це, як можливість разом ознайомитися з інформацією. Її чудовими джерелами є вебсайти міжнародних організацій, наприклад, ЮНІСЕФ та Всесвітньої організації охорони здоров’я. Поясніть, що деяка інформація в інтернеті не є точною і краще довіряти експертам.

Урахуйте поради ЮНІСЕФ, як можна і як не можна говорити з дітьми про коронавірус.

1. Ставте відкриті запитання та слухайте.

Спочатку запропонуйте дитині обговорити проблему. Дізнайтеся, що саме діти вже знають, і дозвольте їм визначати напрямок розмови. Якщо діти ще маленькі й не чули про спалах, можливо, вам не потрібно піднімати це питання: просто нагадайте їм про хороші гігієнічні практики, не створюючи нових побоювань.

Переконайтеся, що ви в безпечному просторі. Нехай дитина скаже все, про що думає, не обмежуйте її у цьому. Допомогти почати розмову можуть малювання, розповіді й інші види діяльності.

Найголовніше — не применшуйте і не уникайте побоювань дітлахів. Визнавайте почуття дітей та запевняйте їх, що боятися — це природно. Покажіть, що ви слухаєте їх, приділяючи всю свою увагу. Давайте зрозуміти, що діти можуть поговорити з батьками та своїми вчителями, коли захочуть.

2. Будьте чесні: поясніть правду словами, зрозумілими для дітей

Діти мають право на правдиву інформацію про те, що відбувається у світі. Але дорослі несуть відповідальність за те, щоб захистити їх від стресу. Використовуйте мову, відповідну віку, спостерігайте за реакцією і будьте чутливі до рівня тривоги дітей.

Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це як можливість разом ознайомитися з інформацією.

3. Покажіть їм, як захистити себе та своїх друзів

Один із найкращих способів уберегти дітей від коронавірусу та інших захворювань — просто заохочувати їх регулярно мити руки. Це не повинно перетворитися на страшні розмови. Співайте разом або танцюйте, щоб зробити навчання цікавим.

Ви також можете показати дітям, як прикривати обличчя під час кашлю чи чхання згином ліктя, пояснити, що краще не перебувати надто близько до людей, у яких є ці симптоми, і попросити їх говорити вам, якщо вони починають відчувати, що у них лихоманка, кашель або ускладнене дихання.

4. Запевніть їх, що все буде добре

Коли ми бачимо безліч сюжетів, які непокоять усіх, на телебаченні чи в інтернеті, здається, що криза просто оточила. Діти можуть не розрізняти зображення на екрані та реальність навколо себе. Вони можуть вірити, що їм загрожує небезпека. Ви допоможете дітям впоратися зі стресом, граючи чи відпочиваючи з ними, коли у вас є змога. Дотримуйтеся регулярних процедур і розкладу, наскільки це можливо, особливо перед сном, або допомагайте створювати новий розклад у нових умовах.

Якщо у вашому районі спалах захворювання, нагадайте своїм дітям, що вони, ймовірно, не підхоплять інфекцію, що більшість людей, які мають коронавірус, не хворіють тяжко, і що багато дорослих наполегливо працюють над тим, щоб зберегти вашу родину.

Якщо ваша дитина почувається погано, поясніть, що їй доведеться залишитися вдома або в лікарні, оскільки це безпечніше для неї та її друзів. Скажіть їй, що ви знаєте, що часом це важко (можливо, страшно чи нудно), але дотримання правил допоможе зберегти всіх у безпеці.

5. Перевірте, чи не відчувають вони стигму та чи вони її не поширюють

Спалах коронавірусу приніс численні повідомлення про расову дискримінацію у всьому світі, тому важливо переконатися, що ваші діти ані зазнають булінгу, ані сприяють йому.

Поясніть дітям, що коронавірус не має нічого спільного з тим, який хтось має вигляд, звідки походить чи якою мовою говорить. Якщо дітей обзивають або знущаються над ними в школі, вони повинні відчувати і мати змогу безпечно розповісти про це дорослим, яким вони довіряють.

Нагадайте своїм дітям, що кожен і кожна має право бути в безпеці в школі. Знущання — це завжди неправильно, і всі ми повинні робити все, щоб добре ставитися та підтримувати одне одного.

6. Шукайте помічників

Дітям важливо знати, що люди допомагають одне одному добрими вчинками.

Поділіться зокрема історіями медичних працівників, вчених і молодих людей, які працюють над тим, щоб зупинити спалах. Якщо діти знають, що співчутливі люди докладають зусиль для їхнього захисту, це заспокоює.

7. Дбайте про себе

Ви краще допоможете дітям, якщо піклуватиметеся про себе. Діти бачать, як ви реагуєте на новини. Тому для них важливо розуміти, що ви спокійні й не панікуєте.

Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе і зверніться до інших родин, друзів та людей у вашій громаді, яким ви довіряєте. Приділіть трохи часу заняттям, які допоможуть вам розслабитися та відновити сили.

8. Обережно закінчуйте розмови

Дітям важливо знати, що вони не залишаться на самоті з бідою. Коли ви завершуєте розмову про дражливі речі, оцініть рівень тривожності дитини: спостерігайте за мовою тіла, оцінюйте, чи використовує вона звичайний тон голосу, і дивіться, як вона дихає.

Нагадайте дітям, що вони можуть у будь-який час поговорити з вами на будь-які інші теми, зокрема на складні. Нагадуйте, що ви піклуєтеся про них, слухаєте їх і що вони можуть звернутися до вас завжди, коли занепокоєні.

- Сайт ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-talk-your-child-covid-19

- Сайт ВООЗ https://www.who.int/countries/ukr/ru/

 

Переглядів: 568 | Додав: igorkordiyak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]